The Purple Sky

"Yesterday is but today's memory, tomorrow is today's dream" - Khalil Gibran

kereta. kasut. lab coat. tendon hammer. and now lampu meja.
oh tidak.


i'll start with my labcoat.


1. aku tinggalkan labcoat tu di luar dewan time xm anaesthesiology and radiology ptg jumaat lepas.
i never see it again since. oh tidak.
nasib baik takde barang2 lain yg aku tinggalkan dalam poket tu, kecuali measuring tape. (dalam keadaan biasa, poket labcoat tu ibarat poket doraemon. ask for anything, u'll find it in there..)
so now i'm labcoatless.
and measuring tapeless.


thanx to bana yg sudi pinjamkan coat dier, at least for now i'm surviving.
tapi oh no. nak kne tempah baru before exam 2 minggu depan la nampaknye..huaaaaaa...


2. semalam jugak kasutku yg selama ini setia telah membuka mulutnya luas, luaaaas...... keluar lidah..keluar semua.. asalnye igt nak gam je kasut tu balik, when:


aku : karang time balik igt nak singgah cobbler laa. nak gi gam kasut balik.
5 org serentak dan beramai2 : haaaa? nak gam balik..? kasut macam tu nak gam balik..? kasut tu dah buruk *&^#*... tak rugi beli baru *%#&... dah sampai masa*&^%...buang jelah..*&#@...
aku : huhu..yelah..yelah.. (sambil usap2 kasut..)


3. keta tu dah dekat 8 bulan tak berservis.
oh tolonglah jgn geleng2 kepala. aku hanya seorg driver wanita yg hanya tahu isi minyak, isi angin tayar, basuh kereta bila kotor, dan cek minyak enjin bila kereta rasa lain macam. dan ahh lagi satu..aku juga tahu cek air. hehe..lain2 skill aku tak ada.. lalu bila kereta yang aku bawak rasa tak sesedap biasa..atau rasa macam tersangkut2 je hati mula rasa berdebar2...tiap2 kali nak idupkan enjin nak kemana2..hati aku mmg tak lepas berdoa..mintak2 la..sempat sampai sekolah..atau.. mintak2la..selamat sampai rumah..


bukan tak mahu hantar ke mekanik..tapi..


uhuh.. $$


dan uhuh..aku takut ditipu. (it happened once before)


dan disebabkan *uhuh* yg first tu aku can't afford utk ditipu..even tadi memberku si miha baru tunjukkan resit keretanya (yg hampir membuat aku menitik air mata..) yg dihantar ke kedai sbb minyak asyik menitik dari bawah kereta..tapi bila sampai kedai mekanik tu kata ini bocor..itu tersumbat..ini haus..lalu nak ditukar semuanya..(padahal sebulan lepas time member yg sorg ni cek kereta everything was fine..which aku secretly doubt betul ke semua sekali rosak at once...?) btw..member aku yg sorang ni went to the same kedai i got myself cheated so...mmm..


4. dan dah hampir sebulan aku tak nampak byg tendon hammer aku..dan did i mention yg exam aku will be in 2 weeks time?


5. and yesterday when i woke up i saw this.



sbnrnye when i first saw it was much more dramatic than this. aku repositioned lampu tu supaya tak nampak horror sgt

notice bahagian yg patah? lampu tu berdiri dgn adanya support dr dinding je.
thanx dinding. thats what friends are for.

huaaaaaaa..... after 6 good years lampu ni berkhidmat kat aku..it suddenly decided to konk on me pagi semalam. of all the days. tapi lantak la..boleh menyala lagi kan..so it'll do for now.

5. and i never did mention lagi kan yg i'm moving to batu pahat by the end of the month. selepas almost 5 tahun belajar kat uni ku yg bertuah ni, the student affairs decided utk tak provide kitorg with hostel for the remaining 6 months of our medical training.

so new umah sewa (this will definitely go into my other post later, insyaAllah, if i have the time/chance)

basicly semuanya...ongkos..ongkos..ongkos..



5 comments:

masalah2 masa student...hehehhe
mcm penah experience je suma ni...except the car... i don't have one time blaja dulu...anyway kamsis kitorg kn kat hukm tu gak...jalan 2-3 langkah je sampai.

lab coat hilang...hehhehe...biasa ah tu.

tendon hammer...mine hilang sbb i misplaced...anyway..ward punya kan ada, pinjam je time nk clerk patient

kasut- beli baru...n invest la for kasut hush puppies ke clarks ke...mmg la mhl skt, tp mine tahan sampai 6 years(tukar lain pun sbb my hubby dh menyampah tgk that shoes:))...u need comfy shoes...imagine the ward rounds/oncalls/the long hours of standing/walking/running/climbing stairs- u don't want to end up with varicise veins ke apa ke kan...heheh

and everything is back to the basic...money!

hehe..tendon hammer tu selama hilang ni mmg dok pki yg kat wad nyer aje..tp utk exam osce, in campus..so problem sikit la....tgh target2 nak pinjam kat junior je nih.

i soo... agree bab yg comfy shoes tu..just takde capital yg byk la for the time being, =)

He he..kesianlah betul..macam nak menitik aiyak mata nih...(Rrrr..tak paham..tendon hammer tu menatang apa ya? Yg buat ketuk kaki tu ke?)
DrNo, my Hush Puppies shoes tahan paling lama pun 6 bulan je! Kaki ganaslah tu!

6 bulan..? hehe.. mmg agak ganas la..

6 bln---uishh...ganas? kaki berduri?
hmmm...kena komplen balik kat manufacturer n designer hush puppies ni-kasut diorg design x cukup bagus..heheheh