The Purple Sky

"Yesterday is but today's memory, tomorrow is today's dream" - Khalil Gibran

aku tgh duduk2 kat jblt petang tu dgn member2 utk revision class. muke masing2 time tu penyet je.. mmg penat giler la hari tu..lecturer tu pulak mcm takde tanda2 nak berenti lagi..isykk..

tgh cuba2 nak concentrate tu, tetiba mata aku terpandang id tag kat tudung.. tah kenapa hari ni 'kelonsong' id tag (plastik yg buat isi id tag tu..) aku tu nampak lawa pulak, nampak mcm berkilat lebih sikit dari biasa, nampak mcm... baru.

haha..mmg dah betul la aku dah penat sgt. mata pun dah tak betul.

tp sbb curious, aku pun amik dan belek2 id tag tuh..belek dekat2..issyk..betul ke nih. takkan la pulak. mcm mana tetiba buleh jadi mcm nih... kelonsong id tag asal aku ader 2 kesan koyak. dah kusam n ader kesan bintik2 pulak tu. biler letak id aku dalam kelonsong tu muka nampak macam ada demam campak pun ader gak.. disebabkan kesan koyak tu, tiap2 kali aku tunduk kedepan sikit, semua isi kandungan dier akan tercampak keluar (selain id, aku ader letak reminder dgn poket kalendar dlm kelonsong tu) bende ni mmg selalu jadi la sbnrnya. aku mmg dah lama menyampah nak kutip id aku yg selalu jatuh ni dan mmg dah lama niat nak beli plastik kelonsong yg baru pun. tp bile sampai kedai asyik lupe manjang. tu yang smp skrg tak berganti.

anyway, balik kpd cerita tadi..time aku dok belek2 tu..semua ciri2 yg aku sebutkan tadi tak ada di situ. yang ader cume sekeping plastik id yang masih cun dan berkilat. apa lagi kesimpulan yang aku ader..selain..

sah lah tu mmg plastik kelonsong id baru.

soalan seterusnya...

sapa yg gantikan?

takkan la aku terbeli sendiri tapi tak igt? aku belum seperlupa tu lagi kot, insyaAllah. penat aku pikir...kali terakhir aku perasan plastik tu still buruk lagi adalah time aku pinjam buku kat library minggu lepas. dah lama tu. takkan la ader org masuk bilik aku n gantikan time aku tido? takpun ader org tukar time aku solat kat surau? sapa nak buat keje2 mcm tu? housemate aku? huiiisyyy..tak mungkin kot.

sampai skrg, aku masih musykil... bile aku citer kat kengkawan, semua buat muke dek je......apekah? takde pulak sesape nak tampilkan diri dan jelaskan kemusykilan aku nih..at least boleh la jugak aku cakap terima kasih..takpun belanja makan kuih sekeping dua.. dah penat aku pikir.. hari2 aku pakai id tu makin tambah kemusykilan aku.. isyk..

sungguh amat misteri.





3 comments:

secret admirer la tuh... :))

haha..harap2nye hensem, kaya raya, beriman dan berbudi bahasa.. aiman tak kisahh.. =P

hahahaha.. saye tau sape!!