The Purple Sky

"Yesterday is but today's memory, tomorrow is today's dream" - Khalil Gibran

aku rasa mesti sume org penah dgr lagu 'perpisahan' by anuar zain.

kali pertama dgr lagu tu, aku terus terkasima, terpempan (bak kata kamus dewan). walaupun dah dgr lagu ni berkali2, it still gives me the same effect. same perasaan meruntun jiwa..same goosebumps.

to me, a good song is one that touches the heart. i remember al-farabi, our own muslim music genius said ' a good song is one that makes a person cry, laugh or feel sad'.
yep, how true.





Perpisahan-Anuar Zain
Ku mengerti perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah ku beri
Tiada lagi bersama
Sering kala aku terlihatkan mu
Impian nan indah julang bahagia
Ku harungi hari demi hari
Bersama wajah tak mungkin akan kembali
Tapi hati masih tak terima
Ditinggalkan sengsara
Keraguan ini bukanlah padamu
Perasaan hati masih rindu
Kekalutan ini hanyalah untukku
Tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilangan
Kehilanganmu
Masih tercari-cari
Keraguan ini bukanlah padamu
Masih tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilanganmu
*********
semalam aku try bukak balik my old blog site at jaring. jaring is where i first learn to blog. my jaring blog holds all the entries i posted since the year 2002. so bila the site is not accesible, (mengenangkan semua entry2 yg lesap di udara camtu jer..) *i'm imagining my all posts floating aimlessly in the middle of nowhere, huhu..* i feel kind of sad.

1 comments:

I love this song too. Tak taulah, setiap kali dengar lagu ni mesti nak meleleh airmata walaupun takde kenangan pahit apa2 pasal perpisahan..sayu pilu betul, kene pulak dengan suara Anuar Zain tu..terangkat habis.