The Purple Sky

"Yesterday is but today's memory, tomorrow is today's dream" - Khalil Gibran


Last night was supposedly our ‘housemates night out’. It was Hanis’s idea, nak kuar makan ramai2 satu rumah – since the semester is already reaching its end, and selama duduk kat batu pahat ni sekali pun kitorg tak penah kuar makan berjemaah.

Plan asal nak gi makan satay kat kedai belakang umah je, tp at the end terpaksa tukar venue sbb kedai tu tetibe tutup, n bile pegi kedai lain, ader a bunch of our bathcmates – 2 bijik keta and satu van lot of people pun nak makan kat kedai yg same..so what was initially a housemates night out tetibe bertukar jadik batchmates night out..ramai (rumah kitorg je dah 8 org) giler..riuh rendah kedai tu dgn kitorg jer..

Mmg best biler ramai2 duduk sama2 makan2 and lepak2 gini.. catching up dgn gosip2 terbaru, bukak balik gossip2 lama..usik mengusik sesame sendiri..curi2 makan makanan dari pinggan org lain..then suddenly it dawned to me - in a few weeks time all this will only be memories..in a few weeks time each and one of us will trot along our own path and walk our life separately.

Yes.. there were many moments in the past where I was so eager to complete my studies. Tak sabar nak bekerja, nak upgrade diri ke fasa hidup yang lebih atas sikit, nak pegang duit sendiri. But at the end, bila masa yang di tunggu tu akhirnya tiba, bila kaki hampir melangkah ke garisan penamat, I silently hoped that time would just stay still for a while. I want to bask these moments a little longer.

Everything suddenly feels scary. And sad.

The joy and happiness, the carefree and easy (though not so easy la actually) life of a student will soon end. Lepas ni kitorg akan start bekerja, start a new life, and God knows where this new life will be.. on which part on the country would we be posted to.. what challenge we will face.. the new people we’ll be meeting next.. will they be treating me as good as the people I have around me at the moment? will life be as great? will I still have nice, good friends around me at all times..? I will find new friendships all right, but it will not be the same. These bonds we took so long building.. will it last?

And all these great people I have around with me at the moment.. who had been there for me through my good and bad times, who never failed to support whenever I needed them, never failed to lend their hands (and time, and money, hehe..), who had listened, gave advices, provide comfort..(who had also bullied, pau makanan, etc2 =P..) whose existence had been implanted in my life for so long that I cannot imagine how life would be without them. Macam jantung yang berdenyut bergantung pada pacemaker. Macam org buta yang perlukan tongkat untuk berjalan. Sorila these are the only examples that I can think of at the moment but you all can get what I’m trying to say kan?

Looking back, 5 ½ tahun yang berlalu ni raser macam a blink of an eye aje. Macam terlalu cepat.

~ to my dear friends.. I love you all, very..very ..dearly. muakhs..muakhs.. I may not be able to say all this kat semua org secara live - nanti korg kater aku jiwang la, emotional la..so if anyone of u tetibe happens to tersesat kat blog ni ke, ape ke in the future..know in ur heart that I always love you. Every single one of u. Thanks for making my life so wonderful. =) ~

Love. Peace.




****************************
p/s: I just got back from the ward. My patient died last night. *sigh* Dia pergi meninggalkan 4 org anak yang masih kecik. Al-fatihah buat arwah. Semoga dia tergolong di kalangan org2 yg beriman..

4 comments:

Memang sedih bila dah berpisah..kalau akak kenang2kan balik member2 lama dulu, bergenang air mata..yalah..member sama2 susah dan senang.Bila dah bawa haluan masing2, semua dah lain..after few years, ada yg tak ingat nama pun lagi..haru. Life has to go on dear..Tapi memang bila dah kerja, susah nak cari kawan yg paham hati kita macam member masa belajar dulu. Kalau pun dah kahwin nanti, suami tak sama macam sahabat...La..cakap2 ni rasa sedih pulak..rasa nak teriak..waaaa

itu la..life has to go on..tp the things yg kite kene tinggalkan in order to go on tu..preciuos sgt.

welcome to reality =)

yup...u r lucky to have such a nice frenz around u.u'll miss them. i'll miss my frenz too....

i know..definitely gonna miss them.. *sigh*