The Purple Sky

"Yesterday is but today's memory, tomorrow is today's dream" - Khalil Gibran

Entah kenape tetibe aku teringin sgt2 nak tgk KDorama a.k.a drama korea skrg nih. Teringin sgt2.. menggeletik-letik hati aku tiap2 hari.

Dulu senang je. Teringin nak tgk pape cerite je..terus surf internet. Abundance of sites yg offer free online viewing. Crunchyroll, mysoju, Veohtv, Youtube pun byk. Tekan play, tggl kejap, gi makan2 ke apa ke 30 mins later siap.

Ahh..begitu mudah hidupku dulu.

Melagha pun byk jugak time tu, hahaa..

So utk melegakan demam aku yg tak kebah2 dah dekat 2 minggu nih..aku pun merayau keliling town mencari kot2 ada kedai yg jual vcd/dvd drama2 korea/jepun..

Cari punya cari…1 hari….2 hari….3 hari….berlalu...to my horror….takda….langsung. Baik original mahupun pirated version. Sungguh sukar nak dipercayai…arghh…

Arghh…lagi..

So now I’m trying my luck..bukak 8tv dekat catch-up episodes. Ader la beberapa drama kat situ. Yg sites2 utk free online viewing tu sah takleh bukak lgsg dgn dial –up connection yg aku pakai nih.

Sambil click sambil berharap..pejam mata..mintak2 boleh..mintak2 boleh..

Satu2 satu window bukak..slow je. mencabar kesabaran pun ader jugak.

Dan finally biler drama prince hour mula load kat skrin pc aku, I can only go
YEHAAA..!!! I’m back baby!




10 comments:

yosh...saichiburi...
jumpe ko by chance...
anyway...
kenape kdrama...tgk a jdrama...
aku buntu skang tak tau nak tgk ape..
tapi banyak homework aku tak buat lagi..

nak tgk L change the world tapi takde kat seremban...bengang tak..

huaaaaa

hehee..sashiburi..terkezut jap aku, hehh..

doumo..doumo..

jdorama pun sama je..lg le susah nak carik skrg nih..

eh, ko buat homework ape wehh?

eh yg L movie tu boleh dL kan?

oh amat banyak..skang tgh layan onepiece anime..ade 100episodes nak tgk..pastu nak sambung bace death note yg pending since sarawak lu..pastu ermm...nak bace manga bleach..ish..tak terkire banyak nye..L tu tak jumpe pun nak download..bengang gile..nak je g kl..tapi homework aku..haha..tgk citer ni..tada kimi wo aishiteru..movie yg agak romantic..tapi sbb ku tahu ko dan aku giler gambar..aku sarankan ko tgk..gambar cantik gillllerrr....sekian..selamat makan tengahari..skang jam 3ptg...

eh jap..mcm aku penah tgk movie tu available..tapi kat ne eh..ala..serious aku ader tgk..nanti aku kat amne aku sound kat ko okeh..

waahhh..byykkk..*jeles2*..homework yg aku dL utk tgk dirumah sumer dah abis.. igt tak satu anime yg aku cakap pelik dan tak bg ko amik dr aku aritu? tajuk dier mushishi.. turns out cter tu best ok..omosyiroii ne..

homework aku bertambah!!!!

law of ueki plus manga dah kuar...

tanoshi...

teringat awek comel korea yg berlakon cerita hotel tu.. sape nama dia ye..

teringat awek comel korea yg berlakon cerita hotel tu.. sape nama dia ye..

L movie tak bestlahh... Dapat review The Lamb movie dari FiRst magazine, teruk.

BTW perh K movie bleh addict..ye

Apalah bahasa kome cakap ni..J, L, K..amendele..

Enjoyle sementara masih boleh tengok CD ke TV ke..kalau tak nyosal nanti!